"Bezprawnie wykorzystano logo PGG". Spółka ostrzega przed fałszywymi fakturami

Polska Grupa Górnicza znów ostrzega klientów e-sklepu przed oszustwami przy sprzedaży węgla w internecie. Do spółki docierają właśnie fałszywe faktury, na których oszuści wykorzystali jej logo.
Zobacz wideo

Rzecznik PGG Tomasz Głogowski apeluje, by przed podaniem danych osobowych i dokonaniem wpłaty dokładnie sprawdzić adres strony sklepu internetowego. Z boku adresu powinna znajdować się kłódka. - To informacja o tym, że połączenie jest szyfrowane i zabezpieczone oraz o tym, że jest to oryginalna strona Polskiej Grupy Górniczej - wyjaśnia. O podobnym problemie pisaliśmy już na tokfm.pl. W połowie listopada oszuści podszyli się pod sklep PGG. Sprawę zgłoszono wówczas do prokuratury.

Od czwartku (24 listopada) rejestracja i logowanie do sklepu internetowego PGG są możliwe tylko za pomocą systemu identyfikacji elektronicznej: login.gov.pl, czyli z potwierdzeniem tożsamości przez profil zaufany, e-Dowód czy konto bankowe.

Warto też dodać, że grupa nie sprzedaje węgla luzem, bo trafia on wyłącznie do samorządów. Prezes Polskiej Grupy Górniczej Tomasz Rogala informuje, że do końca roku samorządy otrzymają od 550 do 600 tys. ton węgla. - Spółka wykorzysta swoją sieć KDW, czyli Kwalifikowanych Dostawców Węgla - podaje Rogala.

Prezes PGG przyznaje też, że przeniesienie sprzedaży węgla z e-sklepu do systemu dystrybucji przez samorządy, gdzie płatności mogą być odroczone nawet o 60 dni, rodzi pewne konsekwencje. - Przekłada się to na płynność finansową i jest tematem, który musi być rozwiązany - precyzuje. Jednak zdaniem Rogali, Grupa poradzi sobie z tym problemem, ponieważ wyższe ceny surowca sprawiają, że sytuacja finansowa spółek górniczych poprawia się.

Miał węglowy można kupić podczas sesji sprzedażowych w poniedziałki, środy i piątki, a węgiel paczkowany we wtorki i czwartki. Sesje rozpoczynają się o godzinie 16 i 18.

DOSTĘP PREMIUM

Serwis informacyjny