Koniec darmowego parkowania w Bydgoszczy. Duże zmiany dla kierowców i rowerzystów
Zarząd Dróg Miejskich i Komunikacji Publicznej podpisał umowę z firmą, która przez najbliższe cztery miesiące będzie wprowadzać duże zmiany w organizacji ruchu w Śródmieściu, a także na Bielawach, Babiej Wsi, Okolu i Wilczaku.
Ponad 1500 nowych miejsc parkingowych
Pierwsza zmiana - którą kierowcy odczują w portfelach - dotyczy poszerzenia Strefy Płatnego Parkowania. Przybędzie ponad 1500 płatnych miejsc. Do podstrefy B trafi ulica Grunwaldzka - aż do Wrocławskiej, ulica Graniczna, a także część Śląskiej. Strefa Płatnego Parkowania sięgać będzie też do ulicy Toruńskiej - na wysokości hali Łuczniczka, obejmie okolice ulicy Ogińskiego, Skłodowskiej-Curie i Sułkowskiego, jak również ulicę Chodkiewicza, Lelewela, Emilii Plater, Kilińskiego i Cichą.
Część ulic z podstrefy B trafi też do droższej podstrefy A. Chodzi o tereny na Sielance - przy ulicy Markwarta i Alejach Ossolińskich, a także między ulicami Pomorską i Gdańską, czyli ulicę Kościuszki, Świętojańską i Chocimską.
Drogowcy uporządkują też miejsca w starej strefie. - Chcemy, by kierowcy jak najmniej parkowali na chodnikach. Dlatego tam, gdzie to tylko możliwe, sprowadzimy samochody na jezdnie - zapowiada Tomasz Okoński, rzecznik Zarządu Dróg Miejskich i Komunikacji Publicznej w Bydgoszczy. - Będziemy też ogłaszać przetarg na zakup nowych parkometrów, w których będzie już można płacić kartą. Staną one nie tylko w nowej, ale też w starej strefie parkowania - zapewnia rzecznik.
Parkometry wydadzą bilety na wskazany przez kierowcę numer rejestracyjny pojazdu, co w przyszłości pozwoli na zdalne sprawdzanie, czy auta mają opłacony postój.
Rowerzyści mają mieć łatwiejsze życie
Drogowcy wprowadzą też zmiany dla rowerzystów. Na 32 ulicach pojawi się kontraruch rowerowy, który oznacza dopuszczenie dwukierunkowego ruchu rowerowego w jezdniach ulic jednokierunkowych. Będzie to możliwe, jeśli na tych ulicach zostanie wprowadzone ograniczenie prędkości aut do 30 km/h. Powstaną także nowe kontrapasy rowerowe na ulicy Jana III Sobieskiego, Hetmańskiej, Mazowieckiej oraz Świętojańskiej. - Dzięki temu rowerzystom będzie łatwiej poruszać się po mieście, bo skrócą się trasy przejazdu - zapowiada Okoński.
Przez najbliższe cztery miesiące drogowcy będą też sukcesywnie zmieniać ulice dwukierunkowe na jednokierunkowe. Tak się stanie m.in. na fragmentach ulic Czartoryskiego, Pestalozziego, Zamoyskiego, Kaszubskiej, Racławickiej czy Jackowskiego.
Jak mówią urzędnicy, wszystkie wprowadzane zmiany mają sprawić, że ruch samochodowy zostanie ograniczony, a centrum Bydgoszczy stanie się przyjaźniejsze pieszym i rowerzystom.
- Kultowa polska firma poszła pod młotek. Nie ma chętnych na ratunek
- Co Rosja ma u polskich granic? Ekspert wybuchnął śmiechem. "Ta rozmowa może trwać 30 sekund"
- Awantura na konferencji. Poszło o aferę wizową. Schreiber nie wytrzymał. "To jakaś komedia jest"
- Tajemnicza dymisja generała Gromadzińskiego. "Złote dziecko" Błaszczaka
- Koniec eldorado programistów? Taki los zgotowała im AI
- ChatGPT zastąpi lekarzy? Sztuczna inteligencja jest 10 razy szybsza
- Maryja z tęczową aureolą obraża uczucia religijne? Sąd nie miał wątpliwości
- Niepokojąca rola Ewy Wrzosek w procesie przejmowania mediów publicznych. WP: Wnioski powstały poza prokuraturą
- Tak Pablo Morales zaistniał w debacie warszawskiej. Jest reakcja Trzaskowskiego
- Mniej mam, ale wszystkim dam. Ostróda w gorączce obietnic wyborczych