Bydgoszcz. Zakupy i usługi o połowę taniej. "Codziennie będzie można skorzystać z promocji"

W poniedziałek w Bydgoszczy ruszyła akcja "Metropolia za pół ceny". Przez najbliższy tydzień - w niemal 200 punktach miasta i okolicznych gmin - będzie można zjeść lub zrobić zakupy o połowę taniej.
Zobacz wideo

Akcja odbywa się w Bydgoszczy już po raz dziesiąty. Od pięciu lat dołączają do niej także okoliczne gminy, takie jak Osielsko, Dobrcz, Koronowo i Białe Błota. W tym roku do udziału w wydarzeniu udało się zaprosić 150 przedsiębiorców, którzy prowadzą swoje punkty w niemal 200 miejscach. - Można szukać wielu atrakcyjnych ofert z przeróżnych branż, bo jest gastronomia, branża kosmetyczna i handlowa - wymienia Łukasz Krupa, dyrektor biura promocji i współpracy z zagranicą bydgoskiego ratusza. - Są też instytucje kultury i bydgoskie kluby, więc naprawdę jest z czego skorzystać - dodaje.

Do akcji zgłosiły się także sklepy internetowe, więc zakupy z rabatem można również zrobić bez wychodzenia z domu.

Nie weekend, a cały tydzień promocji

W poprzednich latach akcja "Metropolia za pół ceny" odbywała się tylko w weekend, jednak od czasu pandemii koronawirusa została wydłużona do tygodnia. W tym roku trwa od 26 września do 2 października. - Każdy z partnerów musi obniżyć przynajmniej dwa, trzy swoje produkty o 50 procent. Może też o mniejszy procent, ale wówczas musi zaproponować większą liczbę usług - tłumaczy Krupa. - I w tym roku rzeczywiście widzimy sporo rabatów 20-, 30-procentowych na szerszy asortyment - dodaje. Przedsiębiorcy sami decydowali, czy będą promowali swoje oferty przez cały tydzień, weekend czy tylko w wybrane przez siebie dni tygodnia.

W akcji bydgoskiego ratusza bierze udział m.in. Muzeum Mydła i Historii Brudu. - Dołączamy się już po raz kolejny i bardzo nam się podoba, że akcja jest rozszerzona na cały tydzień - cieszy się Marianna Matczak, przedstawicielka placówki. - Codziennie będzie można skorzystać z jakiejś promocji, bo część produktów mamy obniżonych o 50 procent, część na przykład o 15. Dzięki akcji na pewno ruch jest wzmożony, zatem czekamy na mieszkańców Bydgoszczy - dodaje.

Do wydarzenia włączyły się także instytucje kultury, np. Teatr Kameralny, Galeria Miejska BWA oraz Muzeum Okręgowe.

Budujemy lokalną społeczność

Zdaniem urzędników rozszerzenie akcji na sąsiednie gminy - wchodzące w skład metropolii bydgoskiej - pozwala na budowanie lokalnej społeczności. - Mimo że w małych gminach zawsze trudniej jest zachęcić partnerów do wzięcia udziału w naszej akcji, bo po prostu rynek jest mniejszy, to widzimy, że z roku na rok chętnych przybywa - cieszy się Łukasz Krupa. - Jest to okazja dla mieszkańców, by odwiedzać sąsiednie gminy. Ma to aspekt turystyki wewnętrznej, docenianej chociażby w raporcie komisji OECD [Organizacji Współpracy Gospodarczej i Rozwoju - red.] - dodaje.

Oferty gastronomiczne, handlowe, kulturalne i sportowe znajdują się na stronie internetowej zapolceny.metropoliabydgoska.pl.

DOSTĘP PREMIUM

Serwis informacyjny