Mokotów przestanie być białą plamą na rowerowej mapie miasta? Ruszają konsultacje

Gdzie powinny powstać drogi dla rowerowe? Którędy powinny przebiegać? Co jest bardziej potrzebne: droga dla rowerów czy miejsce parkingowe? Mokotów ruszył z konsultacjami dla mieszkańców i proponuje cztery rozwiązania.
Zobacz wideo

Stary Mokotów na razie nie może poszczycić się rozwiniętą infrastrukturą rowerową, bo tak naprawdę jest tam tylko jedna ciągła trasa - wzdłuż ulicy Wołoskiej. Inne drogi rowerowe nie łączą się.

Władze dzielnicy proponują więc mieszkańcom wybudowanie sieci rowerowych połączeń. Przygotowane zostały cztery warianty: niezbędny, minimalny, rekomendowany i maksymalny. Każdy z nich zakłada jednak likwidację części miejsc parkingowych. Wiele ulic przeszłoby także ogromną metamorfozę, np. aleja Niepodległości i ulica Puławska zostałyby tak przebudowane, by drogi rowerowe powstały obok jezdni. Z kolei np. na Ursynowskiej część jezdni zająłby pas rowerowy, a na części zostałby dopuszczony kontraruch.

Rozwiązaniem wspierającym rowerzystów miałoby być także wprowadzenie w części ulic tzw. strefy Tempo 30, gdzie auta mogłyby się poruszać tylko z prędkością do 30 km/h. W różnych miejscach powstałyby także progi zwalniające.

Jaka infrastruktura rowerowa na Starym Mokotowie? WARIANT 1Jaka infrastruktura rowerowa na Starym Mokotowie? WARIANT 1 konsultacje.um.warszawa.pl

Jaka infrastruktura rowerowa na Starym Mokotowie? WARIANT 2Jaka infrastruktura rowerowa na Starym Mokotowie? WARIANT 2 konsultacje.um.warszawa.pl

Najwięcej kontrowersji, szczególnie wśród kierowców, budzi jednak wariant maksymalny. Zakłada on, że na wielu ulicach jednokierunkowych wprowadzony zostałby kontraruch dla rowerzystów. To oznaczałoby likwidację wielu miejsc parkingowych.

Niezależnie od wybranego wariantu, ze Starego Mokotowa zniknęłoby od 200 do nawet tysiąca miejsc parkingowych. Dlatego też dzielnica zdecydowała się na konsultacje pomysłów z mieszkańcami. Na stronach internetowych warszawskiego ratusza znajdują się mapy dokładnie pokazujące proponowane zmiany. Urzędnicy mają nadzieję, że mieszkańcy wypowiedzą się i dzięki temu miasto znajdzie projekt, który będzie najlepiej dostosowany do potrzeb warszawiaków.

Konsultacje będą odbywać się stacjonarnie - w punktach mobilnych, w punktach konsultacyjnych, np. w Bibliotece dla Dzieci i Młodzieży przy Tynieckiej, a także podczas przejazdu rowerowego i spotkania on-line. To ostatnie zaplanowano na 24 listopada.

Jaka infrastruktura rowerowa na Starym Mokotowie? WARIANT 3Jaka infrastruktura rowerowa na Starym Mokotowie? WARIANT 3 konsultacje.um.warszawa.pl

DOSTĘP PREMIUM

Serwis informacyjny