Warszawa. Znalazły się pieniądze na tramwaje. Tory do Wilanowa nie skończą się na Stegnach?

REKLAMA
Warszawscy radni zdecydowali się przeznaczyć 200 mln zł na rzecz spółki Tramwaje Warszawskie. Dzięki temu planowany tramwaj na Wilanów nie będzie musiał urywać się na Stegnach. A to niejedyna ważna decyzja dotycząca inwestycji szynowych w stolicy w ostatnich dniach.
REKLAMA
Zobacz wideo

O nowych środkach dla Tramwajów Warszawskich napisał jako pierwszy transport-publiczny.pl. Spółkę dokapitalizowano o 200 mln zł. To akurat tyle, ile brakowało, by pociągnąć planowany tramwaj do Wilanowa.

REKLAMA

Inwestycja ta jest oczekiwana przez mieszkańców od lat. Nowa trasa miała liczyć ponad 8 kilometrów i przebiegać od Puławskiej - przez Spacerową, Belwederską - do skrzyżowania Sobieskiego ze św. Bonifacego. I potem dalej - w ciągu ulicy alei Rzeczpospolitej. Końcowy terminal miał znaleźć się w pobliżu skrzyżowania al. Rzeczypospolitej z ul. Branickiego. 

W międzyczasie Tramwaje Warszawskie informowały, że inwestycje trzeba podzielić na kilka etapów - w razie gdyby okazało się, że oferty proponowane przez potencjalnych wykonawców są wyższe niż planowany przez tramwajarzy budżet. Zakładano także, że tramwaj dojedzie w pierwszej kolejności na Stegny. - Dokapitalizowanie pozwoli jednak uruchomić przewidziane wcześniej opcje - poinformował rzecznik Tramwajów Warszawskich Maciej Dutkiewicz w informacji przesłanej dziennikarzom. 

W zeszłym tygodniu Tramwaje Warszawskie informowały, że wybrały wykonawcę inwestycji (na odcinku od Puławskiej do Wilanowa). Najkorzystniejszą ofertę złożyła firma Budimex, która zaproponowała 685,4 mln. Budżet tramwajarzy na ten cel wynosił 498 mln zł. 

Planowana trasa tramwaju na WilanówPlanowana trasa tramwaju na Wilanów Tramwaje Warszawskie

REKLAMA

Tramwaj wzdłuż Pola Mokotowskiego

W tym tygodniu miasto poinformowało również, że ogłoszony został przetarg na zaprojektowanie trasy tramwajowej wzdłuż Pola Mokotowskiego. Nowe tory mają połączyć Ochotę i Mokotów. Pobiegną od pętli - ulicą Banacha, Rostafińskich i św. Andrzeja Boboli, gdzie połączą się z istniejącymi przy Rakowieckiej.

- Łącznie trzeba będzie zbudować około 1,5 km nowych torów i przebudować ponad 2 km istniejących. Przewidziano jedną nową parę przystanków: przy skrzyżowaniu Banacha i Żwirki i Wigury - poinformował Maciej Dutkiewicz. Przetarg jest już rozpisany. Termin składania ofert minie 12 kwietnia. Szacowana wartość całego projektu to niecałe 3,7mln zł.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

TOK FM PREMIUM

REKLAMA
REKLAMA
Copyright © Grupa Radiowa Agory